Konverziós arány optimalizálása, ezen áll vagy bukik a bevételed

business

Minden vállalkozót örömmel tölt el az, amikor a weboldala naponta akár több száz vagy ezer látogatót vonz. Azonban az öröm hamar elszáll, amikor szinte senki nem jut el a megrendelésig, ajánlatkérésig vagy kapcsolatfelvételig. A konverzión áll vagy bukik a céged bevétele!

Ha azt tapasztaljuk, hogy a weboldalunk konverziós aránya nem éri el a tőle elvártakat, akkor gyakran megkérdezzük magunktól, hogy mi lehet a probléma. Ne keseredjünk el, mert valószínűleg csak egy kis optimalizálásra lesz szükségünk. De kezdjük a legelején!

Mi a konverzió?

Sokan csak a homlokukat ráncolják, amikor ezt a szót hallják, pedig érdemes vele többet foglalkozni. A konverziót általában marketing szakemberek szájából fogjuk hallani, mondhatni, hogy a kedvenc kifejezéseik közé tartozik, pedig ezen múlik, hogy az osztalékból új Teslát vagy csak egy használt Mazdát veszel.

A konverzió vagy webkonverzió egyszerűen megfogalmazva az jelenti, hogy a weboldal látogatója teljesíti-e a célunkat. Ez a cél általában kétféle lehet.

  • makrokonverzió,
  • és mikrokonverzió.

Makrokonverzió

A makrokonverzió a nagyobb céloknál jelenik meg, és szinte mindig a fő cél elérése használjuk, ami nem mást, mint a vásárlás. A tényleges kifizetés foglalja magában, hogy a felhasználó nemcsak a kosárig jutott el, hanem a kasszához is eltalált, megadta a számlaszámát vagy rákattintott a Paypalra. 

Ha csak feliratkozott, vagy letöltött valamilyen ingyenes anyagot, akkor még további teendőink vannak, hogy megvalósuljon a makrokonverzió, de legalább jó úton haladunk.

Mikrokonverzió

Ebből következik a mikrokonverzió jelentése, ami kisebb lépéseket foglal magában. Általában rengeteg egyéb lehetőséget felkínálunk a látogatónak, még mielőtt a kasszához kísérnénk. Ilyen lehet a feliratkozás, az ajánlatkérés, a lájk gomb megnyomása, vagy akár a kosárba helyezés is.

A konverzió mérésének lehetőségei

Szerencsére a konverzió ma már könnyedén mérhető, így szinte bármikor meg tudjuk állapítani, hogy milyen változtatásokat kell meghoznunk a weboldalunkkal kapcsolatban. Sokféle módszer áll a rendelkezésünkre, ezek között vannak ingyenes és fizetős megoldások is.

Az egyik legismertebb a Google Analytics használata, ahol végig nyomon követhetjük, hogy mennyire értük el az adott üzleti céljainkat. Ha fizetett hirdetéseket is alkalmazunk, akkor a Google Ads és a Facebook is segít a konverziómérésben. A programok működésére ebben a bejegyzésben nem térünk ki, a beállításokban tudjuk megadni a különböző konverziós célokat, és utána egyetlen kattintással is láthatjuk az eredményeket.

Számoljuk ki a konverziós rátát!

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy milyen változásokat kell meghoznunk a cégünk életében, először ki kell számolnunk a konverziós rátát. Ez mindig százalékban van kifejezve, és megmutatja a megvalósult konverziók arányát a megtekintéshez képest. Csak, hogy valós példával éljünk: ha 100 megtekintésből 3 tényleges vásárló érkezett, akkor a konverziós arány 3%.

Amúgy ez a szám teljesen jó lehet, mivel az átlagos weboldalak konverziós aránya 1-5% között szokott mozogni attól függően, hogy milyen iparágban szeretnénk eladni.

Hogyan lehet javítani a konverziós arányt?

Most, hogy megismertük a konverzió titkát, ki kell térnünk az optimalizálásra. A legfontosabb, hogy egyszerre csak egy célt tűzzünk ki magunk elé, mert csak így fogunk valós adatokat szerezni. Nem mindegy, hogy több hírlevél feliratkozóra, vagy több regisztrációra vágyunk, mindig egyesével változtassunk a stratégiánkon. Nézzünk 5 tanácsot, ami segíthet!

Megfelelő tartalom

A megfelelő tartalomra a Google kereső miatt van szükség. Sokan kérdéseket és problémákat írnak be, és azokra akarnak azonnal választ kapni. A weboldalunkon olvasható tartalomnak a keresőmotorokra is jól optimalizáltnak kell lennie, mivel így sokkal több látogatót tudunk szerezni, tehát a potenciális vásárlók száma is arányosan nő. Azonban a tartalom még nem elegendő.

Következetesség

Következő lépésként beszélnünk kell a következetességről. Sokan rákattintanak egy hirdetésre, azonban nem azt kapják, amire tényleg vártak. Ilyenkor lehagyják az oldalunkat, és a konverziós arany csökken. Úgy tudjuk ezt kiküszöbölni, ha világosan leírjuk az általunk kínált termékeket és szolgáltatásokat, és telejen egyértelmű ajánlatot teszünk. Ilyenkor a kattintás után a felhasználó azt kapja, amire gondolt, és eljut a vásárlásig.

Zavaró tényezők kiküszöbölése

Sokszor hiába jó a hirdetésünk, ha valami megzavarja a fizetésig vezető utat. Lehet ez egy másik reklám, egy hirtelen felugró pop-up ablak, de akár a rossz megjelenítés is. Minél többször kell kattintania a vásárlónak, annál nagyobb eséllyel fogja választani a vissza gombot. Külön figyeljünk a mobilnézetre, mivel egyre többen használják a telefonjukat a böngészéshez. Mindig válasszuk a reszponzív weboldalt, hogy a felhasználó mindig a számára legrelevánsabb információt kapja. Ha nincs felesleges infó, akkor nincsenek zavaró tényezők sem.

Sebesség

Bár nem tartozik kifejezetten a weboldalunk kinézetéhez, viszont a sebességről sem szabad megfeledkezni. Amikor a felhasználó rákattint valamire, akkor azt várja el, hogy azonnal megtekinthesse. Ha csak pár tizedperccel több telik el az elvártnál, akkor nagyobb esély van rá, hogy visszalép. Ez a konveziós arány csökkenéséhez vezet. Csak úgy tudjuk optimalizálni, ha gyors weboldalt építünk ki.

Ösztönző eszközök

Ha ezeket már mind kipróbáltuk, de még mindig nem sikerül feljebb varázsolni a százalékokat, akkor érdemes ösztönző eszközöket is bevetni. Sokan szeretnének vásárolni, de kell valami apró ajándék, hogy megtegyék a lépést. Működni szoktak az ingyenes próbaidőszakok és az extra ajándékok is. Sokan ilyenkor használják ki az e-könyvek erejét, amit a felhasználó azonnal le tud magának tölteni. 

+1 tipp

Érdemes megjegyezni egy plusz tippet is, ez pedig a konkurencia vizsgálata. Nézzünk körbe az interneten, és keressük meg azokat a weboldalak, akik hozzánk hasonló körökben mozognak. Ha azt látjuk, hogy hatalmas sikereket érnek el, és első ránézésre könnyen elérnek a vásárlókig, akkor érdemes megfigyelni, hogy mit használnak. Lehet, hogy olyan ötletet meríthetünk a stratégiájukból, amit a mi oldalunkon is könnyedén tudunk használni. Mindig járjunk nyitott szemmel.

Miért foglalkozzunk a konverziós arány javításával?

Első ránézésre talán bonyolultnak tűnnek ezek a lépések, azonban a weboldalunk minőségéhez is hozzájárulnak. Ha az oldalunkon beállítjuk a konverziómérést, akkor a legkisebb részeredményeket is látni fogjuk, ezáltal azonnal tudunk reagálni. Nem feltétlenül kell ezzel kezdeni egy új weboldalt, viszont, ha már jó ideje foglalkozunk vele, és azt látjuk, hogy a számok nem változnak, akkor a már létező adatokból megtudhatjuk, hogy hol van a hiba.

A konverziómérés során tisztán látni, hogy a weboldal melyik pontján akadnak meg a felhasználók, ahogy azt is gyorsan le tudjuk szűrni, hogy mi működik tökéletesen. Ez a két információ segít eltávolítani bizonyos dolgokat, vagy máshol is alkalmazni.

Lehet, hogy az első lépéstől kezdve rossz a konverzió, és az egész stratégiánkat újból kell kezdeni. A kapott adatok alapján ezt pár héten belül látjuk, így nem veszítünk vele sem több pénzt, sem több időt. Persze az is lehet, hogy a felhasználó éppen a fizetés előtt akad meg. Ebben az esetben sokkal könnyebben tudunk korrigálni, és pár napon belül láthatjuk a változás szelét.

Lényegében a konverzió optimalizálása hozzájárul a marketingstratégia felépítéséhez. A számok nem fognak hazudni, minél több adatra támaszkodunk, annál biztosabb válaszokat fogunk kapni.

Ha kicsit is segített a cikk, kérlek háláld meg egy egyszerű LIKE-kal 👍, Neked nem kerül semmibe, nekem pedig rengeteget segít. Köszönöm! 🙏