Weboldal Látogatottság Növelés 21 módszere [Útmutató]

weboldal látogatottság növekedés grafikon

Nem elég tartalmat publikálni, ez önmagában nem fog forgalmat behozni a weboldalra, pedig ez lenne a fő célja. Ebben a leírásban a weboldal forgalom növelés 21 módszerét írom le. Téma és célközönség függő, hogy melyik forrást érdemes használni, de az alábbi listában mindenki találhat számára megfelelőt.

Lássuk is a weboldal látogatottság növelési módszereket, amivel forgalmat lehet generálni egy weboldaladnak.

1. Keresőoptimalizálás

Nem meglepő módon az egyik legjobb forgalom forrás a Google kereső, így a #1 weboldal látogatottság növelési módszer nálam a keresőoptimalizálás (SEO)!

Miért az egyik legjobb?

Mert eleve a látogató kezdeményezi a keresést, azaz szomjazik valamilyen információ vagy valamilyen probléma megoldásának megtalálására, és ez egyben azt is jelenti, hogy ha nálad megtalálja ezt az információt, vagy megoldást, akkor sokkal könnyebben elérni, hogy nálad vásároljon mintha egy teljesen hideg érdeklődőt kellene meggyőznöd az arcába tolt reklámokkal.

A látogatók rákeresnek a kívánt kulcsszóra, és az organikus (azaz nem fizetett) találati listában tetszés szerint választanak a keresési találatok közül. (a találati listát a Google számtalan rangsorolási szempont kiértékelésével alakítja ki.) 

keresőoptimalizálás az a módszer amivel elérhető, hogy ezek a látogatók végül a mi weboldalunkon landoljanak.

Nem is tudnék jobb példát hozni, mint ezt a cikket:
(ha rákeresel arra, hogy „Weboldal látogatottság növelés”,
akkor ezt találod az első helyem. talán pont így találtál ide…, mindez nekem egy fillérembe sem került, persze munka van mögötte)

Annyit kell “csak” elérni, hogy a mi találatunkra kattintson át a felhasználó.

Ehhez nem elég a Google első oldalára kerülni, de figyelemfelhívó cím és leírás is kell, hogy a látogató a top 10 lehetőség közül a miénket válassza a listából.

És ez eddig még mindig csak fél siker.

Átkattintás után ugyanis még meg kell tartani az oldalon a látogatót olyan tartalommal, ami 100%-ban kielégíti a keresési szándékát, azaz megtalálja, amit keresett.

A Keresőoptimalizálás hátránya

Jelentős idő-, pénz- és energiaigényes folyamat elérni, hogy egy kifejezésre a weboldal a lista elejére kerüljön, ez tehát nem egy azonnali megoldás, sokat kell érte dolgozni.

A Keresőoptimalizálás Előnye

Ha sikerült elérni a kívánt pozíciót a keresőben, akkor az hosszú távon minimális vagy akár nulla ráfordítással fenntartható, így folyamatosan és ingyen hoz látogatókat a weboldalra, ráadásul biztosan olyanok jönnek akik az adott témában érdekeltek.

Így csináld:

keresőoptimalizálás nem fekete mágia, bárki megtanulhatja és csinálhatja saját maga is, de tudni kell, hogy rengeteg egymásnak ellentmondó információ, még több tévhit kering az interneten ezzel kapcsolatban.

Az elsajátítása és az alkalmazása rengeteg idő és energia, közben a konkurencia meg elhúz melletted.

Másik lehetőség, ha megbízol egy SEO szakembert, hogy segítsen, ez ugyan pénzbe kerül, de rengeteg időt meg lehet spórolni így.

2. Google Ads (korábban adWords)

Hasonló forgalom forrás, szintén a keresőből, de ezért már konkrétan pénzt kell fizetni PPC (Pay Per Click) azaz kattintás alapon.

Feladhatsz rövid, szöveges típusú hirdetést.

Megadhatod, hogy milyen kulcsszavakra jelenjen meg és kattintásonként / naponta / kampányonként mennyit vagy érte hajlandó fizetni.

adWords Előnye:

azonnali. Elindítod a hirdetést, ami szinte azonnal megjelenik a keresőben.

Hátránya:

  1. Csak addig megy, amíg az egyenleged tart. Ha kifogytál, abban a pillanatban lenullázódik ez a látogató-forrás.
  2. Mivel ezen a platformon is versengés van egy-egy kifejezésre, a verseny és a téma függvényében nő a költség.
  3. Nehéz átlátni az adWords beállításait, és ezért keresőmarketing szakértőre itt is szükség lehet (ami még több pénz).
  4. Az utóbbi időben borzasztó drága lett a Google Ads hirdetés. Nem ritka az 1000 Ft nagyságrendű kattintásonkénti költség, ami egyre inkább felzabálja a profitot

Így csináld:

Hozz létre adwords fiókot itt, ha még nincs (előtte olvasd el az alábbi extra tippet is), és indíts egy hirdetést.

Extra tipp:

Ha Google Ads hirdetést akarsz indítani és még nincs adWords fiókod, akkor szerezz 15.000 Ft értékű ingyen hirdetési kupont, amit 5000 Ft saját befizetés esetén tudsz igénybe venni. Nem sok, de a semminél több.

3. Google Cégem (GMB – Google My Business)

A Google ingyenes “cég adatbázisa”, ami elérhetőség, hely és leírás jellegű adatokat tárol a cégedről és megjeleníti a keresőben, vagy a Google térképen ha releváns keresés történik.

Ha helyi vállalkozásod van akkor ennek használata kötelező, vagy fogalmazhatok úgy is, hogy ha nem használod az maga az öngyilkosság!

Így csináld:

Hozz létre Google cégem profilt, töltsd ki megfelelően az adatokat.

Fontos: a NévCím, Telefonszám adat pontosan ugyan az legyen, mint ami a weboldaladon is szerepel!

Ez önmagában is segíthet növelni a láthatóságot a keresőben és a Google térképen így plusz forgalmat hozhat.

Ezen felül még SEO előnye is van, ami további látogatókat jelent.

Extra tipp:

Lehet kombinálni adWords hirdetéssel:

Ha regisztráltad a cégedet, akkor összekötheted az adWords hirdetéseiddel és hozzáadhatsz, úgynevezett helybővítményeket:

További infó itt: https://support.google.com/google-ads/answer/2404182?hl=hu

4. Google Display

Nagyon hasonló az előzőhöz, a különbség:

Itt már nem csak szöveget, de képeket is meg lehet jeleníteni a hirdetésben.

Továbbá nem a keresőből hozza a látogatókat a weboldaladra, hanem más olyan weboldalakról ahol a Google Ads Display hirdetések megjelennek.

Szintén PPC alapon kell érte fizetni.

Így csináld:

Hozz létre display hirdetést:

https://support.google.com/google-ads/answer/2991648?co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dfalse&hl=hu

5. Egyéb hazai hirdetési hálózatok

Google Display-hez hasonlóan vannak egyéb hirdetési hálózatok, ezek ugyan úgy működnek mint a Display.

A hirdetések olyan weboldalakon fognak megjelenni, ahol a webhely tulajdonosa beillesztette az oldalába a hirdetési komponenst.

Ilyen hirdetési hálózat például az etarget.hu 

6. Hírlevél – Email marketing

Ha hírlevelet tudunk küldeni egy korábbi látogatónknak, az nem csak, hogy forgalmat tud generálni az oldalunkra, de konverziós szempontból is sokkal jobb mint egy teljesen “hideg” látogató.

A hírlevél listán eleve csak olyanok lehetnek rajta, akiket érdekel a témánk, és így nagyobb eséllyel vásárolnak majd az oldalon (konvertálnak).

Ez csak akkor működik, ha korábban már sikerült feliratkozóvá konvertálni egy látogatót.

Ha ez sikerült, akkor ezzel a módszerrel újra és újra látogatóvá lehet tenni a feliratkozót.

Így csináld:
Először is implementálni kell egy hírlevél rendszert a website-ra. 

Számtalan ilyen rendszer van, például: MailChimp.

Mailchimp azért jó, mert nagyon egyszerűen használható és WordPress Pluginja is van, így nagyon egyszerű telepíteni, ha WordPress-t használsz.

Extra tipp:

Feliratkozni egy hírlevél listára csak úgy senki nem fog!

Készíts valamilyen hasznos ingyenes anyagot, amit feliratkozásért cserébe letölthet.

7. Facebook posztok, kiemelés és hirdetés

A Facebookot lehet szeretni vagy nem szeretni, de tény, hogy a Facebook egy hihetetlen méretű látogatói bázis, hiszen csak Magyarországon 6,5 Millió felhasználó van jelen a platformon, ez egyben azt jelenti, hogy szinte bármilyen vállalkozásod is van, a célközönséged egész biztosan ott van a FaceBookon!

weboldal látogatottság növelés Facebookkal történhet hirdetés indítással, vagy Facebook post fizetett kiemeléssel, sőt retargeting hirdetéseket is létre lehet hozni, ami azt jelenti, hogy megjeleníthetsz hirdetéseket olyan személyenek, akik korábban meglátogatták a weboldalad, vagy valamilyen aktivitást mutattak az oldaladon.

Ha az ingyenes részét nézzük, akkor pedig a Facebook posztokkal is lehet érdeklődést kiváltani a platformon, további ami látogatókat hozhat a weboldalra.

Ennél még jobb lehetőség a FB video, hiszen egyre inkább a videos tartalmak a legnépszerübbek.

Így csináld:

Hozz létre céges Facebook oldalt:

https://www.facebook.com/business/pages/set-up?ref=ens_rdr

Ha Blogposztot publikálsz a weboldalon, mindig oszd meg FB posztban is (legyen benne link a Blogposztra)

Ezt még fel lehet turbózni egy fizetett kiemeléssel vagy még jobb ha hirdetéskezelőn keresztül hirdeted.

Ha megvan a Facebook oldalad, Indíts Facebook hirdetést rá:
https://www.facebook.com/business/help/898399293584952

8. Facebook csoportok

Az előbbi kiegészítéseként, weboldal forgalom növelési lehetőség ha keresel a Facebookon a témádnak megfelelő csoportokat és csatlakozol hozzájuk a személyes profiloddal.

Ha publikáltad a Blogposztodat a weboldaladon, írj a csoportba, hogy találtál egy érdekes cikket (link a blogposztodra).

További lehetőség, ha a releváns FB csoportokban rendszeresen posztolsz olyan tartalmakat, ami segíti a helyi közösséget (a célcsoportodat) és rád tereli a figyelmet végeredményben pedig szakértői státuszba emel, így egyenesen hozzád fognak fordulni a csoporttagok ha az általad kínált megoldás segít megoldani a problémájukat.

9. Instagram

Az Instagramot manapság nagy hype övezi.
Mivel ennek középpontjában a képek, a vizualitás áll, nagyon ideális bizonyos termékcsoportok és szolgáltatások promózására. 

Ha már van céges Facebook oldalad, és olyan jellegű a témád, ami az Instagramon ideális, akkor érdemes létrehozni üzleti Instagram profilt.

A 7. pontban mutatott Facebook hirdetési felületről ezután már az Instán is tudsz hirdetni, ugyan abból a hirdetéskezelőből.

További infó: 

https://www.facebook.com/business/help/898752960195806

10. Pinterest

Hasonlóan a képi megjelenítésre helyezi a hangsúlyt a Pinterest is.

Sokan használják Magyarországon (bár igaz, hogy 80%-ban hölgyek), így érdemes lehet létrehozni egy üzleti fiókot és elkezdeni használni.

További infó:

https://business.pinterest.com/hu/creating-your-account

11. Tematikus fórumok

A fórumok jellemzően egy adott téma köré épülnek, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket és válaszokat vitatják meg a részvevők.

Ezek a Fórumok remek forgalom források lehetnek, ha sikerül egy a weboldalunkra mutató linket elhelyezni. 

Mivel a direkt reklámot itt sem díjazzák, érdemes egy-egy kérdés kapcsán olyan blogposzt linket betenni, ami választ ad egy kérdésre, vagy az aktuális topicról szól. 

Fontos, hogy hasznos hozzászólás legyen, és tényleg hozzátegyen a topcihoz, ne tűnjön öncélú reklámnak.

Így csináld:

Keress tematikus fórumokat.

írd be a keresőbe, hogy:

“<kulcsszó> fórum” vagy “<kulcsszó> inurl:forum”

A megtalált fórumokon belül keress olyan topicokat, amihez értéket tudsz hozzáadni.

Írj egy hozzászólást benne a linkeddel a releváns blogposztra. (nem baj ha nofollow linkeket kapsz, nem ez a lényeg most)

Extra tipp:

gyakorikerdesek.hu és az Index fórumon szinte minden téma megtalálható, és sokan olvassák.

11. Banner hirdetések

Ha van látogatott, tematikus oldal és megfizethető a hirdetés, érdemes elgondolkodni rajta.

Óriási hátrány:

A komoly oldalakon nagyon drága a banner elhelyezés.

12. Online katalógusok, gyűjtőoldalak

Ezekből sajnos kevés minőség oldal van Magyarországon, de azért néha akadnak, témától függően.

Ha találsz ilyet és ingyenes, akkor megfontolandó egy weboldal regisztráció.

Ha helyi vállalkozásod van akkor a helyi portálokon, gyűjtőoldalakon is érdemes regisztrálni (pl: ittlakunk.hu és hasonlók)

13. Youtube csatorna

A jövő (és a jelen is) a videóké.

Hozz létre egy üzleti Youtube csatornát és készíts hasznos videókat a témádban.

A csatorna adatainál ne felejtsd el megadni a websiteod linkjét.

A videókban pedig lehet létrehozni linket a releváns blogposztodhoz.

Így csináld:

https://support.google.com/youtube/answer/1646861?hl=hu

13+1. TikTok

2021-ben a TikTok hatalmas növekedést könyvelhetett el. Már több milliárd aktív felhasználója van. A célközönség főleg a fiatalok, de ha passzol a tevékenységedbe/vállalkozásodba akkor érdemes lehet átgondolni a TikTok megjelenést is.

https://www.tiktok.com/business/en

14. Linkedin céges oldal létrehozása

linkedin az üzleti Facebook.

Témafüggő, hogy tudsz-e innen látogatókat szerezni, de érdemes lehet létrehozni egy Linkedin üzleti profilt, és videót és/vagy blogposztot megosztani.

Így csináld:

https://www.linkedin.com/pulse/linkedin-tippek-1-r%C3%A9sz-v%C3%A1llalati-oldal-company-page-peter-tokar/

https://www.linkedin.com/help/linkedin/suggested/710

15. Influencer marketing

Az influencer marketing, magyarul véleményvezér-, vagy befolyásoló marketing a marketing egy formája, amelyben a fókuszt a befolyásos emberekre helyezik, a megcélzott piac egésze helyett.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Influencer_marketing

Röviden:

Találni kell egy influencert, aki hajlandó promózni a termékedet/márkádat. 

Ez nem olcsó, de kétségtelenül egy jó forgalomnövelő technika, mivel az adott influencer közvetlenül a Te célcsoportod felé közvetíti az üzenetét.

16. Vendégblogolás

vendégblogolás, amikor egy másik website blogjába írsz cikket.

Ennek több előnye is van:

Linkeket is lehet így szerezni, ami előnyös keresőoptimalizálás szempontból;

Másrészt ezzel a blog tulajdonos saját tartalom promóciója révén is forgalom generálódik, hiszen ő biztosan népszerűsíti a saját weboldalán megjelent tartalmat.

Így csináld:

Keress a témádban blogokat, és vedd fel a kapcsolatot a tulajdonossal / szerkesztővel együttműködés felajánlásával.

17. Tartalom frissítés és népszerűsítés

Korábbi tartalmakat is lehet újrapublikálni és népszerűsíteni időnként olyan megfontolással, hogy frissítetted, aktualizáltad.

Ezzel korábbi látogatókat is hozhatsz ismételten az oldalra, és persze friss forgalmat is.

Ebben az a nagyon jó, hogy nem kell a nulláról tartalmat gyártani, helyette csak aktualizálni kell, ami sokkal kevesebb időt vesz igénybe.

Így csináld:

Nézd át a blogposztjaidat, amit lehet aktualizálj, egészítsd ki, tegyél hozzá.

Nézd meg a konkurens oldalakat és csinálj jobbat.

Végül publikáld és népszerűsítsd, oszd meg, terjeszd a hírét a fenti csatornákon.

Ha sok tartalmad van, érdemes ütemezni és egész évre, vagy hónapokkal előre eltervezni ennek az ütemezését.

18. Tartalom konvertálás

Csináld meg a blogposztjaid videós változatát, majd oszd meg közösségi média oldalakon, küld ki hírlevélben is.

19. Podcast indítása és népszerűsítése

podcasting technológia lehetővé teszi digitális hang-, videó- és más állományok sorozatszerű közzétételét az interneten, úgy, hogy a felhasználók feliratkozhatnak az adott műsor epizódjait tartalmazó csatornákra. Az ilyen technológiával közzétett műsorok neve a podcast. A hordozható zenelejátszók egyre szélesebb körű elterjedésével a podcastok követése is 2004 vége körül vált népszerűvé.

forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Podcasting

Ha teheted, érdemes lehet podcastot csinálni, majd népszerűsíteni a fenti módszerekkel.

20. CTR optimalizálása

Megjelenik a weboldalad az organikus találati listában, vagy hirdetések között?

az jó!

Ha optimalizálnád a meta leírást, címethirdetés szöveget, akkor lehet hogy még többen kattintanának rá.

Ezzel tovább növelheted a weboldalad látogatottságát.

így csináld:

hogyan lehet a meta leírást, címet vonzóvá tenni?

  1. Keresel egy profi marketingest,  aki képes 110-130 karakterben ütős klikkmágnes szöveget írni.
  2. Ha nincs ennyi pénzed, nézd meg, hogy akinek volt rá pénze az hogy csinálta. Nézd meg nagy cégek adWords hirdetéseit és az alapján találj ki valami ütőset. Lehet külföldi is az még jobb, csak jól kell lefordítani.

21. Konkurens oldalak forgalmának elemzése

Ha a fentiekkel megvagy, akkor egy bónusz lehetőség, amiből további ötleteket lehet meríteni:

Nézd meg, hogy a konkurenciádnak honnan van weboldal látogatottsága, és csináld utána.

Így csináld:

  1. Látogass el ide: similarweb.com, és írd be a konkurens weboldal URL-t. A SEO eszköz kiírja az oldal forgalmi forrásait.
  2. Látogass el ide: semrush.com, és írd be a konkurens weboldal URL-t. Majd nézd meg a Referring Domain listát. (Ez fizetős tool, de van 14 napig kipróbálható teljes körű demo változat.)
  3. Töltsd le a SeoSpyGlass programot, új projektben add meg a konkurens URL-t, és nézd meg a Linking Domains listát.

Weboldal látogatottság ellenőrzés

Érdemes tudatosan figyelni a forgalmi statisztikát, és elemezni, hogy a weboldal látogatottság növelés technikák alkalmazása után mennyivel növekedett a forgalom ténylegesen.

látogatottság ellenőrzésének több módja is van:

Saját website esetén a Google Analytics a legegyszerűbb és az egyik legjobb módszer, és ingyenes is.

Itt nem csak az látogatók számát látjuk, hanem a forgalom forrását is, hogy honnan jönnek.

Mivel ez historikusan tárol statisztikákat, így láthatjuk, hogy időben hogyan növekedett a a website látogatottság.

Ha a konkurencia forgalmát akarjuk megnézni, akkor ismét külső SEO eszközökhöz kell nyúlni:

Erre szintén alkalmas a fent már említett semrush.com


Ezzel végére értünk az ígért 21 weboldal látogatottság növelő technikának.

Remélem, tudod majd alkalmazni valamelyik tippet és ténylegesen növelni a website-od forgalmát.

Ha kicsit is segített a cikk, kérlek háláld meg egy egyszerű LIKE-kal 👍, Neked nem kerül semmibe, nekem pedig rengeteget segít. Köszönöm! 🙏