Ebben a bejegyzésben nem csak erre a kérdésre fogsz konkrét választ kapni, hanem további fontos tudnivalókról is írok, érdemes tehát végigolvasni a teljes cikket.
Ha vállalkozásod van, “kötelező” a Google térképre felkerülni! Vagy mondhatni saját magaddal babrálsz ki ha nem végzed el azt a pár egyszerű lépést, amivel céged megjeleníted a Google térképen.
Különösen nagy hátrányba kerülhetsz a konkurenciához képest, ha helyi vállalkozásod, fizikai üzlettel rendelkező céged van és kihagyod ezt a lehetőséget. (de akkor se hagyd ki ha online szolgáltatást nyújtasz és nem egy bizonyos földrajzi helyen kereskedsz vagy nyújtod a szolgáltatásod.)
Mielőtt tovább mennénk: a Google térképen a Google Cégem fiókban létrehozott cégek, vállalkozások jelennek meg, tehát a Google Cégem fiók megfelelő kitöltésével és beállításával fogsz tudni a Google térképre felkerülni.
Cég megjelenítése Google térképen
Lássuk lépésről lépésre, hogyan történik a cég megjelenítése Google térképen.
A Google Cégem profil kitöltése nem bonyolult, és viszonylag magától értetődő, viszont pár dologgal érdemes tisztában lenni.
Lássuk a lépéseket:
- jelentkezz be a Google Cégem szolgáltatásba itt. (ehhez rendelkezned kell Google fiókkal)
- töltsd ki a céged adatait. Fontos, hogy a weboldaladon és a Google térképen is ugyanabban a formátumban szerepeljen a Cégnév, Cím és telefonszám adat!
- képek feltöltése a Google térképre: cégeddel kapcsolatos fotókat tudsz feltölteni, pl. Logót, külső és belső képeket a boltról, magadról, és/vagy munkatársakról, de ez még nem minden
- Google cégem termékek : feltöltheted termékeidet a cégem szolgáltatásba képekkel és leírással együtt
- Google térkép szolgáltatás: ahogyan a termékeket is, a szolgáltatásokat is fel tudod listázni, leírással, árral együtt. Sőt akciókat, promóciókat is felvehetsz
- Végül a Google-nek validálnia kell, hogy valóban a Te tulajdonodban van a vállalkozás, ezért a megadott címre ki fog küldeni egy fizikai levelet amiben egy visszaigazoló kód van, ezt kell majd megadni a Google cégem fiókban, ezzel validálod, hogy valóban tied a vállalkozás.
A lépéseken teljesen egyértelműen végigvezet a Google (nem feltétlenül a fenti sorrendben).
Néhány fontos tudnivaló a Google térkép működéséről
- a céged nem fog azonnal megjelenni a Google térképen, el kell telnie bizonyos időnek mire megjelenik.
- A verifikációig nem fog teljeskörűen látszani a cég a Google térképen és a helyi találati listában
- a helyi találati listában csak minimum 5 értékelést követően fog megjelenni a céged
- ha saját böngésződben nézed a Google térképet, akkor a Google tudja, hogy a Te kezeled a céged és mást fogsz látni mint egy idegen felhasználó. Ha ellenőrizni akarod hogyan látja más a cégedet a térképen akkor nyiss inkognitó ablakot a chrome-ban (vagy másik böngészőben) és úgy ellenőrizd.
De Miért fontos a cég elhelyezése a Google térképen?
Amikor a Google keresőben valaki rákeres egy szolgáltatásra, termékre és a kereső felhasználó fizikailag a vállalkozás közelében van, akkor a Google térkép (helyi találatok) lesz az első blokk ami megjelenik a találati listán.
Ha a konkurencia tehát ott van a térképen, a te céged viszont nem jelenik meg, akkor hátrányban vagy.
Oké, de ki lesz elől a helyi találati listában?
A lalálati sorrendet több szempont befolyásolja, plédául: a távolság a két fél között, a cég értékelései, és persze a kitöltött adatlap, leírás, termék, vagy szolgáltatás szöveg egyezés is befolyásolja, hogy hol jelenik meg a cég a térképes találati listán
Ennek optimalizálásával a Lokális SEO magyarul a helyi keresőoptimalizálás foglalkozik. Ha tehát a lehető legjobb helyen szeretnél megjelenni a Google térképen és azon belül is a találati listán, érdemes SEO szakember segítségét is igénybe venni.
Hogyan hoz ügyfeleket Neked a Google maps?
Ha jól van beállítva a Google Cégem, a weboldalad és a hirdetéseid, akkor jelentős mennyiségű és tényleges érdeklődőt tudsz bevonzani költséghatékonyan és teljesen automatizáltan. Ha szeretnél ebben segítséget kapni, jelentkezz konzultációra (az oldal alján) és átnézzük a lehetőségeidet.
Gyakori kérdések
A Google maps működésének alapját a keresést végző felhasználó fizikai lokációja és a közelben lévő téma releváns találatok helye képezik. Ezen belül a találati rangsor további tényezőktől függ, pl: a cégek értékelések száma és értéke, távolság, relevancia, aktuális nyilvántartása és a cégem fiók minőségi pontszáma alapján történik. (és még jónéhány paraméter)
Ezek egy részét tudjuk befolyásolni és finomhangolni, optimalizálni. Ezt hívjuk helyi keresőoptimalizálásnak avagy másnéven Lokális SEO-nak.
A Google térképhez több telephelyet is hozzá lehet adni, ugyan annak a cégnek a nevében, tehát nem szükséges sőt nem is szerencsés több profilt létrehozni. Ebbe az esetben hozd létre a Google cégem profilt és add hozzá fel a cég fizikai helyeit (telephelyeit vagy üzleteit)
– A cég nem jelenik meg azonnal a térképen, a profil létrehozását követően szükség van bizonyos időre mire megjelenik. ez néhány nap is lehet.
– Ha nincs elég értékelés, a cég nem fog megjelenni a helyi találati listán.
– Amíg a cég tulajdon nincs igazolva, addig szintén csak korlátozott a megjelenés.
További lehetséges okok itt
Ha a saját vállalkozásod vonatkozásában fotókat szeretnél feltölteni azt a Google Cégem profilodban tudod megtenni.
Erre két féle megoldás létezik:
1. Ha WordPress weboldalad van akkor léteznek WP pluginok amikkel ez megoldható, vagy ha páldául Elementor oldalépítőt használsz akkor eleve hozzá tudod könnyen adni.
Ha Divit-vel épült weboldalad van akkor itt a Divi útmutató a Google Térkép beillesztéséhez.
2. Ha nem WordPress oldalad van, vagy nem szeretnél plugin megoldást használni akkor a megfelelő kód hozzáadásával beillesztheted a Google Térképet a weboldalba
Ha valaki fizikailag meglátogatta a helyet a Google időnként kéri a felhasználót hogy értékelje a helyet. Ez sajnos csak azoknál történik meg akikről a Google tudja, hogy ott járt és rendelkezik Google fiókkal
Éppen ezért sokkal jobb megoldás proaktívan megkérni a vásárlót, ügyfelet hogy amennyiben elégedett volt legyen kedve értékelést leadni. A Google ugyan tiltja, hogy ellenszolgáltatásért kérj értékelést, mégis érdemes lehet “bármi áron” valós értékeléseket szerezni, hiszen a későbbi érdeklődőkkel az értékelés alapján születik meg a végső döntés.
Az értékeléshez létre tudsz hozni egy egyedi linket amit elküldhetsz az ügyfélnek és kérheted., hogy értékeljen