A Keresőmarketing egy érezhetően szubjektív fogalom, még a szakmabelieknek sem sikerül mindig egyértelműen definiálni, hogy mit takar pontosan a SEM, mi tartozik bele, mi nem, és talán nincs is rá egységes meghatározás. Az ilyen jellegű próbálkozások ezért gyakran hitvitába torkollanak.
Lássuk, hogy szerintem mi a keresőmarketing, mi tartozik bele.
A keresőmarketing fogalma, avagy mi az a SEM?
A keresőmarketing SEM = Search Engine Marketing
A keresőmarketing (SEM) az online marketing egyik formája, amely magában foglalja a weboldalak népszerűsítését azáltal, hogy elsősorban fizetett hirdetés révén növelik azok láthatóságát a keresők eredményoldalain.
Akkor a fizetett hirdetés egyenlő a keresőmarketinggel?
Nem egészen! A keresőmarketing témájába a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések (PPC) is beletartoznak.
Keresőmarketing (SEM) = SEO + Fizetett hirdetések
Minden olyan tevékenységet magában foglal, ami elősegíti egy weboldal/cég/márka megjelenését a kereső akár fizetett, akár organikus találati listáján!
Hogyan hoz pénzt?
Függetlenül attól, hogy organikus (SEO) keresésről vagy fizetett (PPC) hirdetést használunk, a keresőmarketing:
Növeli a weboldal láthatóságát a keresőben, azaz a webhely forgalma növekedni fog, ez pedig több vásárolót és így több bevételt generál.
Mivel olyan célközönségre optimalizálunk, akiket már eleve érdekel a termékünk/szolgáltatásunk, eleve hatékonyabban válnak fizető vásárlóvá a lead-ek.
Stratégia: Melyikkel érdemes foglalkozni? SEO vagy PPC?
Határozottan Mindkettővel!
A SEO és a Google Ads (Adwords) vagy PPC hirdetések, remekül kiegészítik egymást!
Általánosságban igaz, hogy érdemes kezdetben PPC hirdetésekkel célozni azokat a kulcsszavakat, amik relevánsak a vállalkozásunkra, és közben keresőoptimalizálni, hogy idővel ingyen érkezzenek a látogatók a Google kereső organikus (nem fizetett) találati listájából is.