Az emberek akaratlanul is gyanakodó természetűek, főleg, ha internetes „vásárlásról” van szó. Mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse (vagy saját története), akit sajnálatos módon megkárosítottak, így megalapozottan bizalmatlanok a számukra ismeretlen cégekkel és weboldalakkal szemben.
Lehet, hogy a mi cégünk teljes formai megoldásokra törekszik, ha nem vagyunk hitelesek, akkor sokan inkább más honlapokhoz fognak menni. Vizsgáljunk meg négy területet, ami segíthet ezt elkerülni:
- a céget,
- a felhasználókat,
- a társadalmat,
- és a fizetési módot.
Mit kell megosztanunk a cégről?
Amikor az ember új weboldalt talál, akkor először mindig kutatással fogja kezdeni. Azonnal növeli a bizalmunkat az, ha könnyen megtaláljuk a cégről szóló információkat. Soha ne építsünk arra, hogy a vevőnek mindegy, mivel az internetes csalások miatt egyre többen gyanakodóak. Mindig jelenítsük meg a következő adatokat.
- A cég története
Minden kezdő és haladó vállalat mögött van egy történet, amit el lehet mesélni. Lehet, hogy családi vállalkozásként kezdtük, esetleg az egyetemi évek alatt szerettük meg az adott munkakört, vagy valami egészen elképesztő históriánk van. Ne tartsuk magunkban ezeket az információkat, mivel ezáltal sokkal emberibbnek és megközelíthetőbbnek tűnünk. Ha elnyerjük a látogató szimpatizálását, akkor nagyobb eséllyel jut el a vásárlásig.
- A cég mögött álló emberek
Miután bemutattuk a történetünket, fontos, hogy saját magunkat is bemutassuk. Tény, hogy nem minden cégnek a hátterében húzódik meg egy profi csapat, de akkor is meséljünk az életünkről, ha egyedül vezetjük az üzletet. Sőt! Ne csak meséljünk, hanem osszunk meg képeket is. Az emberek nem szeretnek vakon vásárolni, az a legjobb, ha látnak minket. Egy jól beállított fénykép, néhány mosolygós arc mindig hitelesebbé teszi az oldalunkat.
Amennyiben egy egész csapat áll a cég hátterében, úgy mutassunk be mindenkit. Ennél a pontnál érdemes felsorolni a tanulmányokat és a tapasztalatokat is, az a legjobb, ha a potenciális vásárló látja a szaktudást. Nagyon figyeljünk arra, hogy az internetről letöltött portrékkal éppen az ellenkezőjét fogjuk elérni, ha valaki ráismer egy modellre, akkor azonnal elveszítjük a bizalmát.
- A cég szemlélete és hite
Végül azt is megemlíthetjük, hogy miben hisz a cég. Sokszor éppen az eszme miatt leszünk mi szimpatikusak a felhasználónak, és csak azért fog nálunk vásárolni, mivel egyetért a szemléletünkkel. Ne bízzuk a véletlenre, inkább írjunk többet magunkról.
- Korábbi eredmények bemutatás
Miután átlapozták a Rólunk menüpontot, kíváncsiak lesznek a korábbi eredményeinkre is. A weboldal hitelességét mindig meghatározza, hogy a cég mit tudott letenni már az asztalra, éppen ezért ne feledkezzünk meg az alábbi pontokról sem.
Az előtte-utána képek hosszú bekezdések szavait spórolják meg. Egyetlen pillanat alatt megállapítható, hogy valami tényleg működik és használ. Próbáljunk meg minél több előtte és utána pillanatot dokumentálni, hogy a vásárló tudja, mire számítson.
Ha sikerült bezsebelnünk valamilyen kitüntetést, akkor itt az ideje előszedni a szekrényből. Kitüntetést kaphatunk a munkánkért, de akár a weboldal kinézetéért is. Mindegy, hogy mikor kaptuk, tegyük ki egy jól látható helyre. Lényegében nem foglal nagy helyet a weboldalon, azonban még hitelesebbé teszi a céget.
Ugyanez mondható el a díjakról. Nem számít, ha nem sikerült elnyerni az első helyezett plecsnijét, akár egy országos legjobb 10 is nagyot dobhat a bizalomfaktoron. Ha nem szeretnénk telepakolni a weboldalt ezekkel a digitális díjakkal, akkor a cégünk menüpont alatt mindenképpen mutassuk meg őket. Az oklevelek nagyban hasonlítanak a díjakhoz, de lehet, hogy az egyik dolgozó kapta, esetleg ezzel tudjuk bebizonyítani egy adott szak elvégzését. Ne tartsuk magunkba, mutassuk meg a vevőinknek!
- A garancia fontossága
A gyakran ismételt kérdéseknél sokan a garancia szóra fognak rákattintani. Ha egy weboldal azt írja, hogy nem tud garanciát adni, akkor sokan máshova mennek. Gondoljuk végig, hogy mi az, amitől a felhasználók a legjobban félhetnek, és adjunk rá garanciát. Akár pár hónap is elegendő ahhoz, hogy a hitelességünket növeljük. Két féle garanciát tudunk adni.
Az egyik ilyen az adott termék kijavítása vagy cseréje. Amennyiben felajánljuk, hogy a cég hibájából tönkre menő terméket javítjuk vagy cseréljük, sokkal hamarabb meg merik venni.
A másik a szolgáltatás lehet. Amikor nem kézzel fogható valami, akkor felajánlhatjuk a pénz visszatérítését. Ha azt ígérjük meg, hogy könnyebben fog megtanulni angolul a mi nyelvleckéinkkel, akkor az előbbi ígérettel hamarabb elköteleződnek mellettünk.
A felhasználói vélemények javítanak a hitelességen
Miután leellenőriztük a cégünk adatait, felhasználhatjuk a már meglévő vásárlóinkat is, hogy a felhasználói tapasztalatukkal másoknak is segítsenek. Vannak bizonyos helyzetek, amikor az embereket nem az érdekli, hogy mit ígér a cég, hanem az, hogy mit mondanak a többiek. Hogyan tegyük ez meg?
- Vásárlói tapasztalatok
Az egyik legjobb módja a felhasználói visszajelzések megjelenítése. Sok cégnél ezek sajnos hamisítva vannak, azonban az egymáshoz hasonló leírások és a rengeteg öt csillag úgyis gyanús lesz. Hagyjuk inkább, hogy a tényleges tapasztalatok beszéljenek mellettünk. Nem baj, ha valakinek nem tetszett a termékünk, mivel ez csak még hitelesebbé tesz minket.
- Képek
Kérjünk képet a vevőtől, legyen egy hely, ahova feltöltheti a gondolatait és az érzéseit. Meg fogunk lepődni azon, hogy mennyi ember feltölti majd a képet. Ez azért van, mert amikor egy vásárló végre megtalálja álmai boltját, és minden rendben zajlott, akkor szeretne a többieknek segíteni. Ha van egy hely, ahol megoszthatja a tapasztalatát, akkor sokan élni fognak vele. Ne feledjük, hogy egy kép többet mond ezer szónál.
A társadalom ereje a weboldal életében
Mindig gondolni kell a társadalmi bizonyítékokra. A social proof hatalmas erővel rendelkezik, ha száz ember megveszi, akkor biztosak lehetünk benne, hogy még százan beszerzik majd. Nemcsak a hitelességünk múlik ezen, hanem marketingnek is tökéletesen használható. De mit értünk social proof alatt? Nézzük!
- A közösségi média
Az egyik ilyen lehet a közösségi média ereje. Lehet, hogy a cég honlapja elkészült, de ha a Facebookon és az Instagramon alig 10 követője van, akkor máris veszít a hitelességéből. Mi történik, ha 10.000 követővel is rendelkezünk? Azonnal elnyerjük a felhasználó bizalmát. A közösségi médiában azonban a rendszerességre is kell figyelnünk. Nem elég, ha megcsináljuk az oldalunkat, ezután újabb posztokat kell felvinni rá. Nincs rosszabb annál, mint amikor egy oldal nem aktív, mivel azt az üzenetet közli, hogy már nem működik.
- Mutassunk konkrét adatokat
Másik jó megoldás lehet a számok közzététele is. Nyugodtan írjuk ki a hírlevélre feliratkozók, az összes látogató, és a vásárlók számát is. Amikor az ember tudja, hogy nincs egyedül, akkor sokkal könnyebben határozza el magát egy bizonyos cselekvésre. Nem fog elsőként feliratkozni semmire, ahogy elsőként vásárolni sem. Viszont, ha azt látja, hogy előtte már legalább 1000 ember megtette ugyanezt, akkor a bizalom sokkal erősebb. Csak arra figyeljünk, hogy az adatok tényleg valósak legyenek, mivel, ha egy későbbi látogatása során még mindig 1000-nél tart a számláló, akkor biztosan elkezd gyanakodni.
Sok weboldal elérhetővé teszi az adható csillagokat is. Ilyenkor a vevő eldöntheti, hogy 1 és 5 csillag között mennyit érdemel a termékünk. Azért jó megadni ezt a lehetőséget, mert vannak olyanok, akiknek nincs idejük hosszabb észrevételt és tapasztalatot írni, azonban lehet, hogy egy csillagot még így is nyomnak rá.
- Influencerek
A mai világban nem mehetünk el a celebek és az úgynevezett influencerek mellett sem. Terméktől és szolgáltatástól függően tudunk dönteni, hogy élünk-e ezzel a lehetőséggel. Ezeknek a hírességeknek nagy hatalmuk van. Ha a követőik azt látják, hogy a mi termékeinket eszik, isszák, viselik vagy próbálják ki, akkor nagyobb valószínűséggel találnak ránk.
- Sajtó
Az influencerek mellett akad még egy online megjelenési lehetőség, ez pedig a sajtó. Kaparintsunk meg minden olyan linket, ahol rólunk, a cégről, valamelyik dolgozóról, esetleg a szolgáltatásunkról beszélnek. Tegyük elérhetővé a linkeket, engedjük, hogy a felhasználók másokon keresztül is megismerjenek minket. Amikor valaki szerepel egy újságban, esetleg a hírekben, akkor a hitelessége hatalmasat ugrik.
Milyen fizetési módokat használjunk?
Végül, de nem utolsó sorban beszélnünk kell a fizetési módról is. Ma már teljesen elfogadott, hogy nem élünk az utánvétellel, mivel sokkal drágábbá teszi a szállítás költségét. Pont ezért a legtöbb cég elérhetővé teszi az utalást és a bankkártyás fizetést. Mi ezekkel a baj?
Ma már nem mindenki szeretné megadni a kártyaszámát, ahogy a többi adatát sem. Ilyenkor jó ötlet bevezetni a PayPalt, vagy más ismert fizetési lehetőséget. Ezáltal a felhasználó tudja, hogy semmilyen információ nem kerül a harmad fél tudomására, és sokkal hamarabb rámegy a fizetés gombra. Engedjük, hogy a látogató döntse el, hogy miként szeretne fizetni, mert ezzel csak még inkább fokozzuk a hitelességünket.